Het geheim van een Koolhydraatarm Dieet

Als je snel wilt afvallen kun je natuurlijk een crash dieet volgen. Crash diëten zijn enorm effectief om snel gewicht te verliezen vanwege de lage hoeveelheid calorieën die je binnenkrijgt. Dat is echter totdat je weer normaal begint te eten. De verloren kilo’s komen dan net zo snel weer terug.

 

Hoe je dan het beste snel gewicht kunt verliezen? Simpel, met een koolhydraatarm dieet. Als je nog nooit van een koolhydraatarm dieet hebt gehoord vraag je je natuurlijk af wat dit inhoudt. Daar krijg je in dit artikel een duidelijk antwoord op. Zodat jij voor jezelf kunt beslissen of een koolhydraatarm dieet voor jou geschikt is.

 

Graag wil je natuurlijk eerst weten waarom je een koolhydraatarm dieet zou moeten volgen…. in mijn optiek is een koolhydraatarm dieet een van de beste diëten om snel en blijvend gewicht te verliezen. Er zijn nog een aantal andere goede en zeer gezonde diëten, zoals het Paleo dieet. Een Paleo dieet focust zich vooral op alleen maar puur natuurlijke producten en is daarom veel moeilijker vol te houden. Als het jouw doel is om op een eenvoudige manier gewicht te verliezen is een koolhydraatarm veel meer geschikt. Daarom zal ik nu alleen het koolhydraatarm dieet bespreken.

 

Wat is een koolhydraatarm dieet?

De naam zegt het al: een dieet waarbij je een lage hoeveelheid koolhydraten consumeert. De beredenering hier achter is dat koolhydraten je dik maken omdat je lichaam koolhydraten omzet in glucose. En glucose wordt in je lichaam weer omgezet in vet. Een koolhydraatarm dieet heeft een groot voordeel ten opzichte van een calorie-arm dieet. Bij een koolhydraatarm dieet hoef je slechts enkele producten links te laten liggen maar mag je lekker veel blijven eten. Terwijl je bij een calorie-arm dieet juist heel erg op de hoeveelheid eten (calorieën) moet letten.

 

Hoe volg je een koolhydraatarm dieet

Een koolhydraatarm dieet is heel eenvoudig te volgen. Elimineer de volgende producten uit je dagelijkse voeding: granen (pasta, rijst, brood, bloem), peulvruchten, aardappelen en suiker. En eet meer van de volgende producten: vlees, vis, gevogelte, eieren, groenten en gezonde vetten (noten, olijfolie).Probeer tijdens elke maaltijd een combinatie van proteïnen, groenten en vetten te eten. En ja, ook bij je ontbijt. Omdat fruit veel suiker bevat kun je dit het beste slechts 1 keer per dag nuttigen.

 

Als je naast een wijziging in je eetgewoonte ook nauw gaat letten op je andere gewoonten zal je binnen korte tijd perfect in je vel zitten!

 

Hou je aan deze bovenstaande tips en je zal gegarandeerd gewicht verliezen. En aangezien deze dieetmethode de meest simpele methode is om te volgen kun je het ook makkelijk volhouden. Dit garandeert dat jij je gewichtsverlies voor altijd zal blijven behouden.