Afvallen met groene smoothies en gezonde maaltijden

Indien jij snel resultaat wilt behalen met afvallen is dit artikel ideaal voor jou. Omdat ik je namelijk goed ga uitleggen hoe je snel kilo’s kwijtraakt met groene smoothies en gezonde maaltijden. Wanneer je de informatie uit dit artikel toepast kun je de eerste week 1 tot 3 kilo afslanken. De resultaten liggen natuurlijk wel aan je eigen inzet. Hier is de informatie die jij moet weten:

Groene smoothies en gezonde maaltijden, wat zijn het?

Een groene smoothie is een toverdrankje. Duidelijker gezegd: een gemixt groente en fruit drankje. De reden waarom ik het een toverdrankje noem is omdat het je sneller kan laten afslanken. Je dagelijks meer energie kan geven en het je lichaam beschermt tegen ziektes. Om er sneller mee af te slanken moet je er natuurlijk wel op de juiste manier mee omgaan. Straks vertel ik je hoe je dat het beste kunt doen. Een gezonde maaltijd is voor mij een maaltijd die ingedeeld is met eiwitten, trage koolhydraten en onverzadigde vetten. Ook met een gezonde maaltijd moet je op de juiste manier omgaan.

Hoe het beste omgaan met smoothies en maaltijden

Als eerst zal ik je onthullen hoe je met groene smoothies recepten moet omgaan en daarna met de gezonde maaltijden. Zodra je een heerlijke groene smoothie hebt gemaakt is het belangrijk dat je niet meer dan 250ml per keer drinkt. Wat ik zelf altijd doe op mijn smoothie dag is 250 ml in de ochtend en rond 4 uur in de middag. Zo hoef ik niet bang te zijn dat ik aan kom. Je moet namelijk weten dat in een groene smoothie erg veel groente en fruitsuikers zitten. De suikers zijn dan wel erg gezond voor je lichaam. Het probleem is echter dat als jij je lichaam teveel suiker geeft je lichaam de suikers opslaat als vet. Vandaar dus dat ik nooit meer dan 250ml per keer drink.

Een gezonde maaltijd kun je het beste indelen met veel eiwitten en weinig onverzadigde vetten + trage koolhydraten.

De verdeling die ik altijd neem is:

50 tot 60% eiwitrijke voedingsmiddelen en 30 tot 40% trage koolhydraten en onverzadigde voedingsmiddelen.

Voorbeeld van een gezonde maaltijd:

2 gekookte eieren + 2 mandarijnen + 1 theelepel goji bessen.

Ontwikkel een snellere stofwisseling door:

Nu weet je hoeveel ml smoothie je het beste per keer kunt nemen en hoe je een moet indelen, is het belangrijk om een snellere stofwisseling te krijgen. Een snellere stofwisseling krijg je door je lichaam dagelijks genoeg voeding te geven. Kijk even naar het volgende voorbeeld:

Ontbijt – 250 ml magere kwark + 1 theelepel chiazaad + 1 appel.

2 uur later – 1 groene smoothie van 250 ml.

Middagmaaltijd – 2 gekookte eieren + 4 aardbeien.

Op deze manier ga je heel de dag door.

Water

Je lichaam heeft ook veel vocht nodig. Daarom is het erg slim om bij elke maaltijd 1 beker water te nemen. Als je dit een aantal dagen hebt gedaan kijk je naar de kleur van je plas. Wanneer het elke keer dat je plast lichtgeel is ben je erg goed bezig. Is het donkergeel dan drink je nog te weinig water.