Afvallen in de herfst.

In het voorjaar zitten we lekker op het terras te borrelen met wat lekkers erbij. In de zomer wanneer we vaak heerlijk hebben kunnen eten. Rijk gevulde pasta of een van die heerlijke schepijsjes met de lekkerste ingrediënten en de onvermijdelijke suiker. Veel mensen zitten hierom na de zomer met wat extra kilootjes en willen hier in de herfst weer van af. Hieronder wat tips voor afvallen in de herfst.

Strategie A Gezonder eten

Er kunnen verschillende strategieën zijn bij het verliezen van gewicht, of een combinatie van één van deze. De eerste lange termijn strategie is misschien een beetje afgezaagd maar ook logisch. Denk om wat je eet probeer een structuur te creëren waarin gezond voedsel de regel is. Begin ‘s ochtends met yoghurt en fruit, wat superfood (bijvoorbeeld Quinoa) of 2 volkoren boterhammen. Voor de lunch kun je fruit nemen, wat salade of weer wat volkorenbrood met wat gezond beleg zoals kipfilet (fruit, vleeswaren of zelfs hagelslag is niet zo heel slecht). En probeer het aantal tussendoortjes te beperken tot het liefst geen of wat fruit. Beloon jezelf dan ook op vaste tijden als je van een koekje of chocola houdt en probeer er dan ook van te genieten.

Strategie B meer bewegen

De tweede strategie is om jezelf om te turnen tot een meer sportief persoon of gewoon meer bewegen. Heb je nog geen lievelingssport, kijk dan eens bij één van de open dagen bij jouw in de buurt. Gemeentes, sportscholen en sportverenigingen doen heel veel aan open dagen of een introductie week om je te bewegen tot een meer gezondere levensstijl. Het is belangrijk dat je een sport doet die je leuk vindt. Probeer eerst eens te ontdekken of je een team sport wilt doen of een solo sport. Belangrijk bij het sporten is dat je je focust op het sportief zijn en je niet meteen blind staart op het gewichtsverlies. Probeer eerst te wennen aan het feit dat je sportiever bent geworden.